Jaunajā izglītības sistēmā pastiprināta uzmanība jau tagad tiek pievērsta jauna tipa sadarbības modeļu attīstībai starp skolu – skolēniem, skolotājiem, vadību un vecākiem, lai mācīšanās process kļūtu apzinātāks. Katrā pārejas procesā viena no parādībām, kas izpaužas, var būt jukas, apjukums, neizpratne. Ārējie apstākļi var radīt iekšēju konfliktu, tāpēc savu iekšējo konfliktu izpratne un tā risināšanas iespējas praksē ir viens no sīs programmas tematiem.
Tagad, kad daļa skolotāju apgūst kompetencēs balstītu izglītību, sācies eksperimentu laiks. Tieši tāpēc tieši skolotājs kļūst par vienu no pārmaiņu faktoriem – cik izglītots, vieds, sagatavots pārmaiņām, psiholoģiski izturīgs, dzīvesspēcīgs, atbalstīts jutīsies skolotājs, tik arī ātri vai lēni attīstīsies jaunā izglītības kompetenču pieeja un skolēncentrētā mācīšanās mūsdienu skolās. Tieši tāpēc piedāvātā programma ietver skolotājiem sagatavotu praktisku vingrinājumu aprobāciju.
Programmas ietvaros tiek piedāvāti četri tematiskie bloki:
1) skolotāja personība, dzīvesspēks, sociāli emocionālā veselība, to nozīme mācību procesa organizēšanā, stresa pašvadībā un konflikta pašvadībā;
2) vecāku un bērnu attiecības un to saistība ar disciplinēšanas vadlīnijām audzināšanas paņēmieniem, temperamentu un rakstura iezīmēm;
3) konflikta pašvadība un cieņpilnas komunikācijas soļi;
4) skolotāja atbalsta sistēmas iespējas, skolotāja un vecāku dzīvesspēka vingrinājumu sistēmas prezentācija.
|