Programmas nosaukums: Bērnu tiesību aizsardzība
|
Programmas mērķauditorija: jebkurš pedagogs.
|
Programmas mērķis: sniegt zināšanas par bērnu tiesību aizsardzību.
|
Programmas uzdevums:
1) Papildināt zināšanas par aktualitātēm bērnu tiesību aizsardzības jomā;
2) Pilnveidot prasmes, lai nodrošinātu bērnu tiesību aizsardzību.
|
Plānotie rezultāti: padziļināta pedagogu izpratne par bērnu tiesību aizsardzību un pienākumiem.
|
N.p.k.
|
Tematika ar īsu satura anotāciju
|
Akadēmisko stundu skaits
|
Īstenošanas formas, metodes, pārbaudes formas un metodes
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Bērnu tiesību aizsardzības sistēma, normatīvie akti bērnu tiesību aizsardzības jomā
- Latvijas bērnu tiesību aizsardzības sistēmas uzbūve;
- Galvenie bērnu tiesību aizsardzības normatīvie akti un to tvērums;
- Bērnu tiesību aizsardzības subjekti:
ü bērna vecāki (adoptētāji), audžuģimene un aizbildņi;
ü izglītības, kultūras, veselības aprūpes un bērnu aprūpes iestādes;
ü valsts un pašvaldību institūcijas;
ü sabiedriskās organizācijas un citas fiziskās vai juridiskās personas, kuru darbība saistīta ar atbalsta un palīdzības sniegšanu bērniem;
ü darba devēji;
ü subjekti, kuriem nepieciešamas speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā.
- Normatīvajos aktos paredzētā juridiskā atbildība par bērnu tiesību pārkāpumiem
|
2
|
Lekcija, tests par apgūto vielu.
|
2.
|
Starptautisko tiesību aktu piemērošana bērnu tiesību aizsardzībā
Mērķis:
- Izprast starptautisko tiesību aktu piemērojamību un mijiedarbību bērnu tiesību aizsardzībā nacionālā līmenī.
Saturs:
- “lietussarga” galvenie starptautiskie tiesību akti bērnu tiesību aizsardzībā, to hierarhija, tajos noteiktie principi un to piemērojamība nacionālā līmenī.
|
1
|
Lekcija, tests par apgūto vielu.
|
3.
|
Vecāku un bērnu tiesības, pienākumi un atbildība
Mērķis:
- paaugstināt speciālistu profesionālās zināšanas, lai nodrošinātu aktīvu iesaistīšanos bērnu tiesību un interešu ievērošanas nodrošināšanā ģimenē un bērnu aprūpes, izglītības u.c. institūcijās.
Saturs:
Latvijas normatīvajos aktos ietvertie pamatprincipi par vecāka un bērna personiskajām attiecībām.
Vecāka un bērna personiskās attiecības:
ü Vecāku aizgādības tiesības, bērna aprūpe, uzraudzība, tiesības noteikt bērna dzīvesvietu;
ü bērna šķiršana no ģimenes;
ü aizgādības tiesību pārtraukšana, atņemšana un atjaunošana;
ü audžuģimenes un aizbildņa tiesības un pienākumi;
ü saskarsmes tiesība;
ü atsevišķa aizgādība;
ü pārrobežu vecāku aizgādība, saskarsme.
|
1
|
Lekcija, tests par apgūto vielu.
|
4.
|
Vardarbība pret bērnu, tās veidi un pazīmes; vardarbība bērna ģimenē
Mērķis:
- pilnveidot speciālistu profesionālās zināšanas, lai nodrošinātu, ka par visiem vardarbības gadījumiem pret bērniem tiek ziņots tiesībsargājošām iestādēm un vardarbībā cietušie bērni saņem nepieciešamo palīdzību.
Saturs:
Problēmas un labā prakse vardarbības pret bērnu atpazīšanā un palīdzības sniegšanā cietušajam bērnam:
- vardarbības bērna ģimenē gadījumā;
- vardarbības izglītības iestādē vai citā bērnu iestādē gadījumā;
- vienaudžu vardarbības gadījumā;
- vardarbības interneta vidē gadījumā.
|
2
|
Lekcija, tests par apgūto vielu.
|
5.
|
Principi, veidojot saskarsmi ar bērnu
Mērķis:
- pilnveidot pedagogu profesionālās zināšanas, lai nodrošinātu cieņpilnu un atbalstošu attieksmi pret visiem bērniem, tajā skaitā bērniem ar īpašām vajadzībām.
Saturs:
1. Saskarsmes pamati:
1.1. saskarsmes veidi;
1.2. saskarsmes funkcijas;
1.3. saskarsmē notiekošie procesi;
1.4. saskarsmes vide;
1.5. saskarsmes barjeras.
2. Saskarsme ar dažādu vecumposmu bērniem:
2.1. pirmsskolas vecuma bērni;
2.2. jaunākā skolas vecuma bērni;
2.3. pusaudži.
3. Saskarsme ar dažādu mērķgrupu bērniem:
3.1. bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem;
3.2. bērniem ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem;
3.3. bērniem ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem psihoaktīvo vielu lietošanas dēļ;
3.4. bērniem, kuriem ir redzes, dzirdes vai kustību traucējumi.
|
2
|
Lekcija, tests par apgūto vielu.
|
|
KOPĀ
|
8
|
|